تبلیغات
دوستان اسکوییشی - علی قسیم النار و الجنة ...
 
دوستان اسکوییشی
یکشنبه 29 تیر 1393 :: نویسنده : Fanoosquishy

عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الصَّفَّارِ عَنْ أَیُّوبَ بْنِ نُوحٍ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ یَحْیَى عَنْ مُثَنَّى بْنِ الْوَلِیدِ الْحَنَّاطِ عَنْ بُرَیْدِ بْنِ مُعَاوِیَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ: ارْتَدَّ النَّاسُ بَعْدَ النَّبِیِّ ص إِلَّا ثَلَاثَةَ نَفَرٍ الْمِقْدَادُ بْنُ الْأَسْوَدِ وَ أَبُو ذَرٍّ الْغِفَارِیُّ وَ سَلْمَانُ الْفَارِسِیُّ ثُمَّ إِنَّ النَّاسَ عَرَفُوا وَ لَحِقُوا بَعْد

هر چه گشتم جز این روایت پیدا نکردم ...
یعنی فعلا علی الظاهر زیرآب 5 تا و 7 تا خوردست ...
فقط سه نفر مرتد نشدن !!!




ها على بشر كیف بشر ربه فیه تجلى و ظهر

علة الكون و لولاه لما كان للعالم عین و اثر

و له ابدع ما تعقله من عقول و نفوس و صور

فلك فى فلك فیه نجوم صدف فى صدف فیه درر

ما رمى رمیة الا و كفى ما غزا غزوة الا و ظفر

اغمد السیف متى قابله كل من جرد سیفا

و شهر اسد الله اذا صال و صاح ابو الایتام اذا جاد و بر

حبه مبدء خلد و نعم بغضه منشاء نار و سقر

هو فى الكل امام الكل من ابو بكر و من كان عمر؟

لیس من اذنب یوما بامام كیف من اشرك دهرا و كفر؟

كل من مات و لم یعرفه موته موت حمار و بقر

خصمه ابغضه الله و لو حمد الله و اثنى و شكر

خله بشره الله و لو رب الخمر و غنى و فجر!

من له صاحبة كالزهراء او سیل كشبیر و شبر

عنه دیوان علوم و حكم فیه طومار عظات و عبر

بو تراب و كنوز العالم عنده نحو سفال و مدر

و هو النور و اما الشركاء كظلام و دخان و شرر

ایها الخصم تذكر سندا متنه صح بنص و خبر

اذ اتى احمد فى خم غدیر بعلى و على الرحل نبر

قال من كنت انا مولاه فعلى له مولا و مفر

قبل تعیین وصى و وزیر هل ترى فات نبى و هجر؟

من اتى فیه نصوص بخصوص هل باجماع عوام ینكر؟

آیة الله و هل یجحد من خصه الله بآى و سور؟

وده اوجب ما فى القران اوجب الله علینا و امر.

مدعى حب على و عداه مثل من انكر حقا و اقر.

ترجمه و معنى ابیات:

بدان كه على بشر است،اما چگونه بشرى است؟بشرى است كه آثار قدرت پروردگارش در وجود او آشكار و نمایان شده است.

آنحضرت علت غائى آفرینش است كه اگر او نبود براى عالم واقعیت و اثرى نبود.(خداوند بخاطر او عالم را بوجود آورده است(

و آنچه را كه تو از عالم عقول و نفوس و صور(عوالم سه گانه خلقت كه در طول هم قرار گرفته و عبارتند از عالم عقل و مثال و ماده) تعقل و اندیشه كنى براى وجود او ابداع شده‏اند.

فلكى است در داخل فلكى و داراى ستارگان است و صدفى است در داخل صدفى و داراى گوهرهاى درخشانى است(آنحضرت محاط در اوصاف پیغمبر اكرم است و ائمه دیگر هم از وجود او پدید آمده‏اند( .

تیرى نینداخت جز اینكه آن تیر براى هلاك دشمن كافى شد و بجنگى وارد نشد جز اینكه از آن پیروز در آمد.

تمام شمشیر كشان موقع مقابله با او(براى اینكه عرض اندام نكنند از ترس وى) شمشیر خود را غلاف میكردند.

موقعیكه حمله میكرد و صیحه میزد شیر خدا بود و در موقع بخشش و احسان پدر یتیمان بود.

محبت و دوستى آنحضرت سر چشمه بهشت و نعمتهاى بهشت است و دشمنى او منشاء آتش دوزخ و جهنم است.

او در تمام عالم پیشواى همه پس از رسول اكرم صلى الله علیه و آله است ابو بكر و عمر كیستند كه با او لاف برابرى زنند؟

كسى كه یكروز هم مرتكب گناه شود شایسته امامت نیست پس چگونه شایسته آنمقام باشد كسى كه یك عمر در شرك و كفر بوده است(امام باید معصوم و منتخب از جانب خدا باشد( .

هر كسى كه مرد و او را نشناخت مرگ او مانند مرگ خر و گاو است(مانند زمان جاهلیت مرده و این سخن اشاره است‏بحدیث من مات و لم یعرف امام زمانه(

دشمن آنحضرت مبغوض خدا است اگر چه خدا را ستایش كند و ثنا گوید و سپاسگزار باشد.

دوست و محب او را از خداوند مژده بهشت داده اگر چه شرب خمر كرده و آواز خوانده و مرتكب فجور باشد.(البته این مطلب احتیاج بتوضیح دارد (

جز على كیست كه زوجه‏اى چون زهرا علیها السلام یا فرزندانى مانند حسین علیهما السلام داشته باشد؟

دیوان علوم و حكمتها از آنحضرت است و طومار موعظه‏ها و پندها در نزد اوست.

آنجناب خاك نشین بود و(اعتنائى بدنیا نداشت‏بطوریكه) گنجهاى عالم(شمش‏هاى طلا) در نزد او بمنزله سفال و كلوخ بود.

و او نور خالص است و اما شركاى خلافت او مانند ظلمت و دود و شرر میباشند.

ایكه مخالف امامت او هستى بیاد آر،سند آن روایتى را(در غدیر خم) كه متن آن بنابروایات و اخبار شما هم صحیح است.

موقعیكه در غدیر خم پیغمبر صلى الله علیه و آله على را آورد بر جهاز شتران(عوض منبر) بالا رفت.-و فرمود من بر هر كس از نفس او اولى بتصرف هستم این على بر او اولى بتصرف و پناهگاه است.

هیچ پیغمبرى را دیده‏اى كه پیش از تعیین وصى و جانشین وفات یابد و یا هجرت كند؟

كسى كه در شان او نص‏ها و روایات مخصوصى آمده باشد آیا میتوان با اجماع مشتى عوام الناس منكر او شد؟

على علیه السلام آیت عظماى خدا است آیا انكار كرده میشود كسى كه خداوند براى او آیه‏ها و سوره‏هائى اختصاص داده است؟

دوستى آنحضرت واجب‏ترین امرى است كه در قرآن آمده و خداوند او را بما واجب فرموده است.

كسیكه ادعاى دوستى آنحضرت و مخالفین او را دارد مانند كسى است كه حقى را انكار كند و هم بدان اقرار نماید.

ملا مهرعلى خویى






نوع مطلب : اسلامی، 
برچسب ها :


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : beshisquish
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
اوقات شرعی
صلوات
Up Page
Online User

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر