تبلیغات
دوستان اسکوییشی - دلواپس باشید (دست نویس!)
 
دوستان اسکوییشی
جمعه 24 مرداد 1393 :: نویسنده : dasquishbast
سلام

...الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ كَفَرُ‌وا مِن دِینِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ ۚ الْیَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِینَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْكُمْ نِعْمَتِی وَرَ‌ضِیتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا ۚ .... ﴿٣

...امروز کفرپیشگان از [شکست] دین شما ناامید شده اند؛ بنابراین از آنان مترسید و از من بترسید. امروز دینتان را برای شما کامل، و نعمتم را بر شما تمام کردم، و اسلام را برایتان به عنوان دین پسندیدم...

بخشی از آیه ی 3 سوره ی مائده

آیه داره میگه الیوم، یه محوری رو به دین اضافه میکنم که دیگه از کافر ها نترسید، اونا مأیوس شدن از شما.

خب اون محور چیه؟

اگه بحث روایی باشه که غدیر و ولایت و امیرالمومنین و...، ناموساً همه هم تایید کردن، چه شیعه چه سنی

اگه بحث عقلی هم باشه قطعا به نصب خلیفه ی الهی رسول خدا میرسه.( واضحه که وقتی پیغمبر یه روزی فوت میکنه و مشرکا کماکان زنده ن، باید یه کسی تو همون جایگاه پیغمبر فرمون دستش باشه و....)

اگه پاکارید میتونید برید المیزانو بخونید.( علامه بعضی نظراتو میکوبونه تو در و دیوار)

 بحث اینجا پیش میاد که خدا بعد اون جمله میگه ازونا نترسید، از من بترسید.

خب یعنی چی از من بترسید؟ از من؟

ادامه مطلب




خب
المیزان خیلی تمیز اینو نوشته:
خداى تعالى در آیاتى دیگر بیان كرده كه هیچ سببى و علتى این نعمت ( و اتممت علیکم نعمتی رو داره میگه) را از بین نمى برد، مگر كفر ورزیدن به آن ، و مسلمانان را با شدیدترین لحن از چنین عملى تهدید نموده ، فرمود: (ذلك بان اللّه لم یك مغیرا نعمة انعمها على قوم ، حتى یغیروا ما بانفسهم و ان اللّه سمیع علیم ) ( این [کیفر سخت] به سبب این است که خدا بر آن نیست که نعمتی را که به قومی عطا کرده [به عذاب و نقمت] تغییر دهد تا زمانی که آنان آنچه را در خود [از عقاید حقّه، حالات پاک و اخلاق حسنه ای که] دارند [به کفر، شرک، عصیان و گناه] تغییر دهند؛ و یقیناً خدا شنوا و داناست.)، و نیز فرموده : (و من یبدل نعمة اللّه من بعد ما جاءته فان اللّه شدیدالعقاب ) (و هرکس نعمتِ [هدایت] خدا را پس از آنکه به او رسید، تبدیل [به کفر] کند، [بداند] که یقیناً خدا سخت کیفر است. ) و در آیه شریفه زیر مثلى كلى براى نعمت خدا زده ، كه كفران به آن ، آن را به چه صورت در مى آورد، چنین مى فرماید: (و ضرب اللّه مثلا قریة كانت آمنة مطمئنة یاتیها رزقها رغدا من كل مكان فكفرت بانعم اللّه فاذاقها اللّه لباس الجوع و الخوف بما كانوا یصنعون ).
برای تحلیل این آیه میتونید پست قبلی رو ببینید
اینم لینکش
لیـــــــــــنک



در توضیح فرق اتمام و اکمال نوشته ن:
فرق است میان اتمام و اكمال. پس دین را، هم اكمال كردم و هم اتمام كردم. اتمام در جایی گفته می شود كه یك ساخته ای ناقص است به معنی اینكه بعضی از اجزائش هنوز ناتمام است. مثلاً اگر یك ساختمان را بسازند، قبل از آنكه همه ی كارها تمام بشود كه بتوان از آن استفاده كرد، مثل اینكه سقفش مانده باشد یا درهایش را هنوز كار نگذاشته باشند، به آن «ناتمام» می گویند. اما مسئله ی اكمال چیز دیگری است: یك شی ء ممكن است پیكره اش درست و تمام باشد اما از باب اینكه روح ندارد و آن واقعیتش و آثاری كه منتظَر است بر آن مترتب بشود مترتب نمی شود می گویند كامل نیست. مثلاً اگر بگویند كمال علم به عمل است معنایش این نیست كه تا عمل نیامده است علم یك جزئش ناقص است؛ خیر، علم علم است، علم با علم تمام می شود ولی علم با عمل كامل می شود، یعنی آن آثاری كه از علم باید گرفت با عمل گرفته می شود. اِنَّ كَمالَ الْعِلْمِ بِالْعَمَلِ وَ كَمالَ الْعَمَلِ بِالنِّیَّةِ وَ كَمالَ النِّیَّةِ بِالْاِخْلاص كمال علم به عمل است، كمال عمل به نیت است و كمال نیت به اخلاص است. نیت جزء عمل نیست ولی اگر نیتی همراه عمل نباشد بی اثر است. اخلاص هم جزء نیت نیست ولی اگر اخلاص نباشد نیت اثر ندارد.
اینم منبعش
لینک




نوع مطلب :
برچسب ها : رضا جداً دستنویسه، چرا رفتی؟، رضااااااااااااااااااااااا، فرق اتمام و اکمال، یعنی چی اخشون،


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : beshisquish
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
اوقات شرعی
صلوات
Up Page
Online User

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر